” la Caixa” Foundation: to believe in people and their capacity to grow, work and overcome adversity.

(Articolo in doppia lingua: ingese e italiano)

BASILICA SANTA MARIA DEL MAR – The basilica of Santa Maria del Mar is a large Gothic church in Barcelona, ​​in the Ribera district. Built between 1329 and 1383, it seems under the direction of Berenguer de Montagut, it is the most emblematic and pure example of Catalan Gothic.

It is traditionally considered the church of the sailors, because it is located in the mercantile and port area of ​​the city [1] [2]. Since 1923 it has been awarded the title of minor basilica.

The walls of the Gothic basilica are the canvas of this mapping with the recordings of people from all over Spain and Portugal

At ”la Caixa” Foundation we believe in people and their capacity to grow, work and overcome adversity. We believe in education, culture and research as drivers of progress. We believe in a society with more opportunities. We believe in a better future for everyone and we work in thousands of projects to build such a future.

In collaboration with hundreds of organisations and thousands of volunteers, we join forces to combat poverty and exclusion, to promote excellent medical research, to bring culture within everyone’s reach and to improve the education of children, both today and tomorrow.

La basilica di Santa Maria del Mar è una grande chiesa gotica di Barcellona, ​​nel quartiere Ribera. Costruito tra il 1329 e il 1383, sembra sotto la direzione di Berenguer de Montagut, è l’esempio più emblematico e puro di gotico catalano.

È tradizionalmente considerata la chiesa dei marinai, perché situata nella zona mercantile e portuale della città [1] [2]. Dal 1923 le è stato conferito il titolo di basilica minore.

Le pareti della basilica gotica sono la tela di questa mappatura con le registrazioni di persone provenienti da tutta la Spagna e il Portogallo

Alla Fondazione “la Caixa” crediamo nelle persone e nella loro capacità di crescere, lavorare e superare le avversità. Crediamo nell’istruzione, nella cultura e nella ricerca come motori del progresso. Crediamo in una società con maggiori opportunità. Crediamo in un futuro migliore per tutti e lavoriamo in migliaia di progetti per costruire un futuro del genere.

In collaborazione con centinaia di organizzazioni e migliaia di volontari, uniamo le forze per combattere la povertà e l’esclusione, per promuovere un’eccellente ricerca medica, per portare la cultura alla portata di tutti e per migliorare l’istruzione dei bambini, sia oggi che domani.

Autore:

Redazione

Per informazioni scrivere a: info@tfnews.it